Klub željezničkih
modelara “Zagreb”

Detaljnije o maketi

Moram priznati da je naziv makete čudan, ali je to radni naziv i svi članovi su pozvani doprinijeti smišljanu imena .
Isto tako je otvoren natječaj za imena naselja na maketi.
Nekoliko uvodnih, tehničkih podataka (i objašnjenja kako bi članovi koji se do sada nisu susretali s gradnjom makete nešto naučili) .

Dimenzija makete je 2002×6024 mm. Osnovni “roštilj” će biti izveden od iverice debljine 18 mm i visine 100 mm s približnim rasterom 500×500 mm . Iverica se koristi jer “ne radi”, potpuno je “mrtva” na promjene temperature i vlage u zraku.
Podloga za prugu i cestu je vodootporna šperploča debljine 6 mm, “okume” . Razlog za vodootpornost nije to što postoji mogućnost da netko zaboravi zatvoriti prozor iznad makete, nego je ona lakša i daleko stabilnija pri promjenama temperature i vlažnosti zraka . Svi spojevi izvode se lijepljenjem drvofiksom i ojačani vijcima za ivericu.

Maketa će imati stanicu s pet kolosijeka iz koje polaze dva paralelna kruga “magistralne” pruge, jedan krug “brdske” pruge i “šupu” s tri kolosijeka . Brdska pruga prolazi kroz još jednu malu stanicu s dva kolosijeka, a s nje se odvaja i kolosijek za postavljanje kompozicija koji se u dužini od 5 metara proteže uz cijeli prednji rub makete .

Iz donje stanice polazi i uskotračna H0e pruga, Ćiro ili Samoborček, a nadam se da ćemo smisliti neko naše ime. Penjući se obroncima brda, prolazi kroz stajalište u neposrednoj blizini gornje stanice i kroz tunele, preko vijadukata i obroncima kanjona dolazi na gornju stanicu gdje će biti toplice za starije članove Kluba .

Za tračnički materijal odabran je Piko-A kako bi se bez problema mogli voziti i modeli s većim “bandažom”.
Maksimalni usponi su ispod 4%, pruga normalnog kolosijeka ima maksimalnu visinsku rzliku od 335 mm, a uskotračna 340 mm . Minimalni radijusi su 483,75 mm, a uz to se koriste još radijusi od 545,63 mm i 907,97 mm. Na taj način će i najzahtjevniji vozni park bez problema svladavati trasu . Svi radijusi će biti izvedeni standardnim tračničkim elementima kako bi se smanjili problemi temperaturnih dilatacija koji bi se mogli pojavljivati zbog smještaja u potkrovlju.
Pri projektiranju svih elemenata su uvažavane norme NEM 102, 103, 104, 105, 122, 123, 201 i 604. Maketa će imati 31 skretnicu opremeljenu Conrad motornim pogonima i cca 70 metara pruge podijeljene u 50 blokova što će omogućiti maksimalnu fleksibilnost korištenja. Maketa će imati 5 odvojenih upravljačkih mjesta (što znači i odvojenih “krugova”) za vožnju vlakova (magistrala vanjska, magistrala nutarnja, brdska, šupa, uskotračna).

Gornji vod će odmah biti postavljen u tunelima magistralne pruge, za otvorene dijelove će trebati pričekati završetak reljefa.
Maketa će s komandnom pločom biti povezana isključivo signalnim kablovima, a sva uključenja većih struja (blokovi i skretnice) će ići preko relea, a što će olakšati povezivanje s računalom kojim će se moći upravljati maketom.

Maketom će se moći voziti “analogno” i “digitalno” ili kombinirano. Cijelu prugu je predviđeno opremiti signalizacijom, a isto tako će se izvesti i rasvjeta objekata i ulična rasvjeta. Dio cestovne mreže će biti opremljen Faller Car sistemom na način da će se moći upravljati “analogno” i “digitalno”.