U Hrvatskom muzeju turizma u Opatiji, u listopadu 2024. mogla se razgledati izložba „Carsko-kraljevske južne državne željeznice“, autora Alexiusa Vogela. Izložba je postavljena u povodu Međunarodnog dana turizma. Ljepota i položaj Opatije učinili su da se u njoj razvije turizam kojemu je bila potrebna prometna povezanost s Bečom. Štoviše, Caru u čast u Opatiji je sagrađen čuveni lungomare, a od željezničke stanice Opatija-Matulji cara je vozio tramvaj koji je prometovao sve do Lovrana.
Izložba je bila postavljena na prvom katu u jednoj od dvije dvorane Ville Angioline, prekrasnog zdanja u središtu Opatije. U njoj se nalazi Hrvatski muzej turizma. U drugoj dvorani, u prizemlju, redovito se održavaju koncerti klasične glazbe.
Izložba s tehničkog aspekta prati razvoj željezničke mreže od Beča do Trsta, i od Beča preko Slovenije do Rijeke. Dionice kroz Austriju i Italiju su detaljno opisane slikom i riječi, kroz Sloveniju nešto manje detaljno, a od Pivke do Rijeke nema niti riječi ni slike. S obzirom da je cilj putovanja bila Opatija, dio izložbe je posvećen upravo Opatiji, ali kako se i na koji način vlakom došlo do Opatije, to autora izložbe nije zanimalo. Po tome se dade zaključiti da smo u prometno-željezničkom smislu periferija Europe. Više nego onda, u XIX. stoljeću, situacija sa željeznicom nije nikad bila lošija. Ipak, nitko, pa ni austrijski car nije mogao zanijekati jedinstvenu ljepotu Opatije i Kvarnera.
Za promociju tog područja, kao i cijele Hrvatske moramo se sami pobrinuti! Pruga od Rijeke do Slovenije slabašni je i skupi alternativni pravac, „pojas za spašavanje“ prometa u situacijama kad se nešto loše dogodi na pružnom pravcu Zagreb-Rijeka. Od izgradnje pruge Zagreb-Rijeka u XIX. stoljeću nismo sagradili niti kilometar pruge iako su potrebe za prijevozom roba i putnika su sve veće.