1829 . godina – prvi modeli željezničkih vozila za igru u Španjolskoj
1835. godina – prvi modeli željezničkih vozila od cinka i od papira u Njemačkoj
1840 . godina – prvi modeli željezničkih vozila od lima
1845. godina – prvi drveni modeli vlakova za igru
1850. godina – prvi modeli lokomotiva na pogon oprugom (ključ) 1860 . godina – prvi modeli lokomotiva na pogon parom (špiritus)
1886. godina – prvi modeli lokomotiva na pogon električnom strujom
1912 . godina – prvi modeli lokomotiva na pogon baterijama
1926. godina – prvi modeli lokomotiva upravljani preko transformatora (do 110 V)
Epohe kod malih željeznica
“0” – od početaka željeznice (1825 . godina) do oko 1880. godine
“1” – od 1880. godine do 1920. godine (epoha “Lokalne željeznice”)
“2” – od 1920 . godine do 1945. godine (epoha “Tridesete godine”)
“3” – od 1945. godine do 1970. godine
“4” – od 1970. godine do 1990 . godine
“5” – od 1990. godine do danas (epoha “Nova željeznica”)
Tipovi željezničkih vozila kod malih željeznica (modelarska podjela)
Europski tip – željeznička vozila sa odbojnicima
Američki tip – željeznička vozila bez odbojnika
Uskotračni tip – željeznička vozila manjeg profila (dimenzija)
Rudarski tip – željeznička vozila za industriju (vagoneti)
Električni sustavi kod malih željeznica
Izmjenični sustav (tri tračnice) – sustav Märklin H0
Istosmjerni sustav (tri tračnice) – sustav Trix H0
Istosmjerni sustav (dvije tračnice, napona od 0 do 20 V) – svi ostali sustavi i svi ostali proizvođači modela željeznica
Modeli lokomotiva na pogon pravom parom (“Live – Steam”) – kao gorivo služi špiritus, plin, ugljen ili drvo – proizvode se u svim sustavima (mjerilima) od sustava H0 na više