Klub željezničkih
modelara “Zagreb”

Osnovne podjele

Iz početaka željezničkog modelarstva

  • 1829 . godina – prvi modeli željezničkih vozila za igru u Španjolskoj
  • 1835. godina – prvi modeli željezničkih vozila od cinka i od papira u Njemačkoj
  • 1840 . godina – prvi modeli željezničkih vozila od lima
  • 1845. godina – prvi drveni modeli vlakova za igru
  • 1850. godina – prvi modeli lokomotiva na pogon oprugom (ključ)
    1860 . godina – prvi modeli lokomotiva na pogon parom (špiritus)
  • 1886. godina – prvi modeli lokomotiva na pogon električnom strujom
  • 1912 . godina – prvi modeli lokomotiva na pogon baterijama
  • 1926. godina – prvi modeli lokomotiva upravljani preko transformatora (do 110 V)

Epohe kod malih željeznica

  • “0” – od početaka željeznice (1825 . godina) do oko 1880. godine
  • “1” – od 1880. godine do 1920. godine (epoha “Lokalne željeznice”)
  • “2” – od 1920 . godine do 1945. godine (epoha “Tridesete godine”)
  • “3” – od 1945. godine do 1970. godine
  • “4” – od 1970. godine do 1990 . godine
  • “5” – od 1990. godine do danas (epoha “Nova željeznica”)

Tipovi željezničkih vozila kod malih željeznica (modelarska podjela)

  • Europski tip – željeznička vozila sa odbojnicima
  • Američki tip – željeznička vozila bez odbojnika
  • Uskotračni tip – željeznička vozila manjeg profila (dimenzija)
  • Rudarski tip – željeznička vozila za industriju (vagoneti)

Električni sustavi kod malih željeznica

  • Izmjenični sustav (tri tračnice) – sustav Märklin H0
  • Istosmjerni sustav (tri tračnice) – sustav Trix H0
  • Istosmjerni sustav (dvije tračnice, napona od 0 do 20 V) – svi ostali sustavi i svi ostali proizvođači modela željeznica
  • Modeli lokomotiva na pogon pravom parom (“Live – Steam”) – kao gorivo služi špiritus, plin, ugljen ili drvo – proizvode se u svim sustavima (mjerilima) od sustava H0 na više